top of page
  • תמונת הסופר/תgiborinbal

10 טיפים עבור הורים לעבודה משותפת מהבית

החודשים האחרונים הכינו אותנו למצב הקיים, אחרי שזואי נולדה אני וליאור יצאנו שנינו לחופשת לידה, אני באופן רישמי וליאור לקח את המקפצה המשפחתית הזו ויצא לעצמאות! ולכן, כשני הורים עצמאיים, למדנו המון בחודשים האלו איך לעבוד ולנהל ביחד 2 עסקים וילדה אחת שגילתה ממש לאחרונה שאם היא פונה במסדרון ימינה היא מגיעה לעולם חדש שנקרא, אמבטיה, חדר שינה ועוד תגליות שמצריכות להיות עם העיניים והרגליים עליה כל הזמן! לכן, כשמצב הקורונה בארץ הכניס את כולנו לעבודה מהבית, ביקשתי מליאור שיבוא להתארח בבלוג של הסטודיו וישתף קצת על מה שעובד לנו בעבודה מהבית, במיוחד אם אתם הורים (אנחנו ספציפית הורים לתינוקת) קבלו את ליאור, בן זוגי בפוסט אורח:

השבועות האחרונים הפכו עבור כולנו ממורכבים למורכבים מאוד. השינויים על בסיס יומי הכניסו את החיים של כולנו למציאות חדשה ועבור משפחות עם ילדים שאחד ההורים או שניהם שכירים המציאות החדשה הכתיבה את האתגר האולטימטיבי להצליח לנהל שגרת יום עבודה, מהבית, ובמקביל לג'נגל עם הילדים שנשארו בבית ולא הלכו לגנים או לבית הספר.

נעים מאוד, שמי ליאור אייזלר. כנראה חלקכן מכירות אותי פה ושם מהסטוריז ומהפוסטים של ענבל בפייסבוק ובאינסטגרם אבל בפועל אני נוכח בפעילות של הסטודיו הרבה יותר ממה שאתן חושבות. בשנה האחרונה, נוצרה לנו הזדמנות והחלטנו לקחת את הסטודיו שלב אחד קדימה ועברתי לנהל באופן מלא את פעילות הפיתוח העסקי של הסטודיו ובמקביל בקרוב מאוד נשיק את הוצאת ספרי הילדים החדשה שלנו AizlerZ בה נציע סיפורים שמחים לילדים ללא עלילה המשלבת סכנה, עצבות או כעס כדי שיוכלו ללכת לישון רק עם מחשבות שמחות. אם מעניין אתכן לשמוע עוד אתן מוזמנות לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם והפייסבוק של הוצאת הספרים ולהתעדכן לקראת יציאת הספר וספרים נוספים בעתיד.

אחרי ששילבנו טיפה תוכן שיווקי, בחזרה לעניינינו 😊

הרשת החברתית מלאה בעצות ורעיונות מה לעשות עם הילדים ואיך אפשר להעביר איתם את הזמן, מיצירת לו"ז אישי לכל אחד מהילדים ועד להדגמות על איך מתפקד וירוס ומה קורה לו כשמשתמשים בסבון. אף אחד לא מדבר עלינו ההורים, על איך מצליחים להכניס שגרת עבודה נורמלית, גם בסיטואציה הלא כל כך נורמלית הזו. בשנה האחרונה, מאז הולדת ביתנו זואי, השילוב בין שני הורים שעובדים וילדה שגדלה בבית הציבה בפנינו המון אתגרים. ברמה המקצועית, הדבר שהכי איתגר אותנו, זה הרצון של שנינו מצד אחד לשלב שגרת עבודה משותפת ועצמאית ומצד שני לתת את מלוא תשומת הלב לילדה ולצרכיה השונים והמתפתחים מרגע לרגע. במהלך השנה הזו השחזנו, חידדנו ובעיקר למדנו עם המון ניסוי וטעייה איך אפשר לעשות את זה טוב , זורם ובעיקר נעים יותר.

זה לא מושלם, וזה כמובן משתנה בהתאם לגיל ולצרכי הילדים, אבל אין לי ספק שכל אחד ואחת מכן תוכל לקחת מפה משהו כדי להפוך את שגרת היום, לקצת יותר נעימה.

10 טיפים עבור הורים לעבודה משותפת מהבית

1. קודם כל, זמן בוקר - אם שניכם צריכים להתחיל יום עבודה, תקבעו זמן שמהרגע שנכנסים לשגרת יום עבודה, כל מה שלפני כן הוא הזמן בבוקר להתארגנות, קפה, אימון קצר, ארוחת בוקר שלכם ושל הילדים וכל מה שעשיתם לפני כן כשהילדים היו יוצאים לבוקר שלהם בבתי הספר. אצלנו זה 9 בבוקר. קחו בחשבון שהכל גמיש ושום דבר הוא לא על הדקה. דברים יכולים להשתנות ולו"ז הבוקר יכול לזוז קצת קדימה. השורה התחתונה – בתוך המסגרת יום, צרו מסגרת בוקר.

2. תכננו את היום ותתעדפו משימות - שבו בתחילת הבוקר, עם הקפה, ותציפו אחד לשנייה מה דחוף וחשוב יותר או פחות וכך תקבעו מי מקבל את הזמן בוקר / צהריים / אחר הצהריים. אם שניכם צריכים זמן בבוקר, תקבעו שכל אחד מקבל X זמן (נגיד שעה) ואחרי זה מתחלפים. עצתי, תמנעו מכמה שיותר פיצולי זמן כאלה ושכל אחד יקבל כמה שעות מרוכזות כי בסופו של דבר לכולנו לוקח קצת זמן להתניע ולהיכנס לרצף עבודה. הקפידו גם להוריד את כל המשימות לדף בצורה מרוכזת ותחלקו אותם בהתאם לרמת דחיפותן. בבית שלנו אנחנו משתמשים בבלוק רשימות ליום טוב לניהול המשימות שלנו בצורה אפקטיבית.

3. שמרו על רצף עבודה - בהמשך למשפט האחרון, תשתדלו כמה שפחות להוציא את הבן אדם השני מהרצף שלו. אם את עכשיו עם הילדים, אז תהיי איתם לבד ואת המקור לכל צרכיהם בזמן הזה. החריג מזה הוא כמובן שירותים (רלוונטי בעיקר להורים עם תינוקות וילדים שלא יכולים להשאר לבד עצמאית) ועזרה בהכנות לארוחות השונות (למרות שגם את זה אפשר לשכלל וללמוד להסתדר עצמאית). אני יכול לשתף אתכן מנסיון אישי, זה יכול להיות מאוד מתסכל כשמוציאים אותך מריכוז מספר פעמים בפרק זמן קצר.

4. אם זמן ילדים, לא מפעילים - סכמו מראש שבמידה ואתן עכשיו עם הילדים, הבן זוג לא מאציל לכן משימות בזמן הזה (או ללאחר מכן). זה אומר שאם צריך להוריד את הלחץ בכלים, הוא עושה את זה. אם צריך לדאוג שלילדה יהיה מרק לצהריים, אז זה באחריותו ומנסים לעשות את כל זה במקביל לזמן העבודה. כשאתן עם הילדים, אתן עם הילדים.

5. זמן טיול – צריכות לנהל שיחה ארוכה עם קולגה/לקוח ואת עם הילד כרגע? קחו אוזנייה, הניחו אותו בעגלה וצאו לסיבוב קצר במרחב פתוח ובטוח (בהתאם להנחיות של מה שמותר או אסור). מבטיח לכן שהילדים שלכם יהיו כל כך עסוקים בלהסתכל ולהתפעל מהסביבה שהם יאפשרו לכם לדבר ולנהל את השיחה בשקט.

** סעיף זה כמובן רלוונטי רק להורים עם ילד אחד בלבד בגילאים צעירים.

6. אפשרו זמן ביניים – כאשר אתם מגיעים לזמן חילוף, רגע לפני שנותנים כיף אחד לשנייה ומתחלפים, אפשרו לזה שצריך את זה יותר זמן ביניים, בין המעבר מעבודה/מטלות לילדים ואפשרו לשבת כמה דקות להתאפס, לנשום אוויר ולהתרענן ובסופו של דבר להגיע לסוף היום, עם קצת יותר אנרגיה. ריבוי הקפיצות והמעברים האלה ללא היכולת להרים שנייה את הראש מעל המים יוצר בסוף היום שני הורים סחוטים ועייפים.

7. צרו זמן משפחתי משותף - לפני שנכנסים לכל פרוצדורת סוף היום (אצל תינוקות זה טקס שינה, אצל ילדים גדולים יותר זה נקרא הרדמה, אבל אין באמת הבדל), קחו בין שעה לשעתיים (אצלנו זה בדרך כלל באזור השעה חמש אחר הצהריים) להיות ביחד. הישיבה עם אדם מבוגר החווה את מה שאתם חווים והילדים, מאוד מחבר, מעביר את הזמן בכיף ולרגע, לא מרגיש כמו טירוף שדורש לג'נגל בין מליון דברים. אנחנו גם מוסיפים את הקפה של אחר הצהריים לחוויה המשותפת.

8. משמרת שלישית – כן, אין ברירה. אם נדרש, אחרי שהילדים הולכים לישון, משלימים עוד קצת זמן עבודה לאחר מכן. השתדלו שזה לא ייקח יותר משעה. גם לכם מגיע זמן אישי.

9. מ"לא דחוף" ל"דחוף" – הניסיון מלמד שלא תמיד כל מה שרצינו להספיק במהלך היום הספקנו. ככה זה כרגע, בשגרה החדשה שלנו זמן העבודה שלנו התקצר בחצי ואנחנו נדרשים לחלוק את הזמן שלנו עם הבן זוג. תעדפתן משימות היום אך עדיין לא הכל נעשה? העבירו את המשימות שהוגדרו כ"לא דחופות" ליום למחרת ואם נדרש, הן הופכות למשימות דחופות למחרת בבוקר.

10. צרו זמן זוגי – נגמר היום? הילדים הלכו לישון? בתוך שעות הערב, הקדישו זמן משותף לבלות ביחד. לא רק כדי לשתף את היום שהיה ולהתכונן לזה שאחריו, אלא כדי לרגע לזכור שבתוך כל הבישולים, כביסות וכל ענייני החיים עצמם, אתם גם בני זוג שאוהבים. המציאות החדשה הגבילה מאוד את אופציות הבילוי הזוגי מחוץ לבית ולכן צרו לעצמכם גם בילוי משותף בתוך הבית. סדרה טובה, שיחה כייפית או מתחביבנו לעשות דייט על הנייר

המציאות שאנו נמצאים בה יכולה עוד להשתנות לטובה או להפך. אין לדעת כרגע, אבל הכי חשוב זה שנזכור לרגע לעצור, לנשום ולהסתכל עליה בצורה מפוקחת ואחראית כדי שנוכל לעבור אותה כמה שיותר בקלות.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page