top of page
  • תמונת הסופר/תgiborinbal

10 דרכים לדאוג לעצמנו ביום-יום ולקחת רגע לעצמנו

בכל תקופות החיים שלנו אנחנו נתקלות בתקופות של הצפה או עומס בלתי רגיל. אבל גם אם אנחנו בתקופה מאוזנת, זה מרגיש שהתירגול הכי חשוב שלי בהיותי אשה עם חיים מלאים, הוא תירגול ה'רגע לעצמי'. לקחת רגע לעצמי אף פעם לא מדבר מבחינתי על לצאת לחופשה ארוכה או להתנתק מתפקידי חיי. אני לא מעוניינת לקחת רגע לעצמי ולא להיות האמא שאני או בעלת העסק או בת הזוג. אני רוצה לדאוג לי ולהיות אכפתית לעצמי ביחד עם כל אלו, בתוך היום-יום שלי, בתוך החיים שיצרתי לעצמי. קבלו 10 דרכים לדאוג לעצמנו ביום-יום ולקחת רגע לעצמנו:


1 תזונה - לאכול בנוכחות, לאכול בהנאה, לאכול כדי להזין את עצמי, זה חלק מלדאוג לעצמי.


2. תנועה - לזוז, בכל דרך שאת אוהבת. זה מבורך.


3. נשימה - לעצור לנשום הוא לא סתם סלוגן מבחינתי, הוא חרוט על ליבי (יותר נכון על הריאות שלי) מבחינתי לעצור לנשום מעניק לי רגע ועוד רגע. גם להרגיע את מערכת העצבים שלי במהלך היום המהיר וגם לחבר אותי מחדש לעצמי.


4. שיחה - עם חברה או קרובת משפחה, כל שיחה עם מישהי שאת אוהבת לדבר איתה יכול להיות רגע שמטעין אותך. אני יודעת ששיחה עם אחותי עושה לי ממש טוב.


5. חיבוק - לפעמים חיבוק ממלא אותי גם אם זה אומר שאני לא בהכרח לבד וזה לא רגע לעצמי בהגדרה. עצם זה שאני מבקשת ממישהו חיבוק (זה בדר"כ יהיה ליאור) ואני לרגע נתמכת, אני דואגת לעצמי.


6. טיול בחוץ- אפשר עם הכלב, אפשר עם הילדים ופשוט להיות בנוכחות, בלי להפעיל, בלי לדבר, רק להיות ביחד בטבע. ואפשר גם לבד, פשוט לשבת בטבע, לשבת בחוץ ולהתבונן. זה מדהים אותי כמה שהשהייה בחוץ עושה לנו נעים בפנים.


7. שעה בלי הנייד - באופן יזום להרחיק את הנייד מאיתנו, להתרחק מהתראות, מחדשות, מאנשים שמבקשים מאתנו בקשות. זה יכול להיות זמן נוכחות עם אנשים אהובים או אפילו לקרוא ספר.

8. מוזיקה- אם את בקטע של לשיר כמוני, אז לשיר, ואם לרקוד באמצע הסלון או לנגן, הצלילים עושים לנו טוב, מרימים את התדר מעצם זה שהתדרים של מוזיקה מרימים אותנו בקלות.

9. יצירה - יצירה בחיי הפכה להיות ממש כלי מרפא. אני לא חושבת שיצירה היא רגע לעצמי פשוט כי זה בדרך כלל יהיה אצלי לפחות חצי שעה, אבל רגע להתחבר לעצמי וליצור ממלא אותי ועושה לי כל כך טוב.


10. זמן יומן - לגמרי נחשב ליצירה מבחינתי, מדבקות, טושים, תמונות.. גם העבודה הפנימית שאני עושה במהלך זמן היומן, גם התכנון שנותן לי שקט וודאות בזמני אי-וודאות וגם הכיף של העבודה עם היומן והמדבקות .



ספרו לי כאן בתגובות או במייל לאיזה סעיף הכי התחברתן? מה אתן כבר עושות ועושה לכן טוב?

3 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page