top of page
  • תמונת הסופר/תgiborinbal

איך לעבוד עם היומן בזמן מלחמה?

תקופה מאוד מורכבת עוברת על כולנו, מלחמה זה אף פעם לא זמן שמח אבל זה מרגיש לי כאילו הפעם זה גדול יותר מתמיד, מכל מלחמה שאי פעם חוויתי. (ואני עוד צעירה יחסית עברתי רק 2 מלחמות לפני זאת) אולי זה מרגיש לי ככה כי הפעם אני אמא ואולי פשוט כי זה מה שזה באמת.

הימים של כולנו השתנו, הלו"ז נחמק, בוטל, השתנה לגמרי. חלקנו בחל"ת או עובדים מהבית או אולי יוצאים לעבודה עם לב כבד ופחד שלפעמים משתק. כולנו מרגישים את העצב, את הדאגה ובעיקר, את חוסר הידיעה מה הולך להיות. כולנו חיכינו ל'אחרי החגים' ובעצב רב הכל התבטל. אפילו לא הספקתי לסיים את תהליך תחילת שנה האהוב עליי כל כך. המקום הזה ביומן שהוא רק שלנו ובו אנחנו מתכננות, מסתכלות קדימה ורואות את השנה שלנו, את כל החלומות והתוכניות שעושות לנו שמח בלב והתרגשות לקראת הבאות.

ופתאום הכל נעצר. אז מה עושים עם היומן בזמן הזה? מה מתכננים? מה כותבים אם אין לו"ז? ובכלל, מה אפשר לעשות עם היומן כבר היום כדי להכניס לנו עוד קצת צבע ושמחה ליום? הדבר הראשון שאני ממליצה לעשות זה לחזור לעשות זמן יומן קבוע. זמן שהוא רק שלך, את והיומן והרבה טושים ומדבקות. זמן בו את יכולה לכתוב לך לו"ז לכל יום, או אם אין לך לו"ז פשוט לתעד מה עשית בכל יום, גם אם זו הייתה רק הליכה לסופר או שיחה עם חברה. להשתמש ביומן לצורך תיעוד זה שימוש נהדר ופשוט שיכול להקל ולתמוך בנו.

ובהמשך לעינייני התיעוד, תירגול 'רגע משמח ביום' הוא תיעוד נהדר לרגע אחד ביום ששימח אותך. במיוחד בתקופה כזו, לתרגל חשיבה חיובית יכול להיות מאתגר, לכן המלצתי היא לא לוותר על התירגול הקטן של רגע משמח ביום. זו הדרך להסתכל על הימים שלנו כאסופה של רגעים.

בזמן יומן בחרו לכן הוויה לשבוע.

לבחור מה אנחנו רוצות להרגיש בתוך כל המצב הזה יכול להעניק לנו הרבה יותר וודאות רגשית, משהו שיעזור לנו לדעת איך אנחנו רוצות להרגיש השבוע, מי אני רוצה להיות בשבוע שלי ומתוך הכוונה הזו לפעול.

כמו מצפן שיאפשר לנו לחזור אליו כל הזמן, נחזור לרגש ולהוויה שביקשנו עבורנו בתחילת השבוע. מבחינת תכנון שבועי, אתן יכולות באזור ה״מה אני רוצה שיקרה השבוע" לבחור לכתוב דווקא רגשות או רצון להשיג שלווה, או יותר זמן לעצמי. לאו דווקא מטרות או משימות. ומתוך ההחלטות האלו למלא את המשימות החשובות בפעולות קטנות שיקדמו אתכן אל עבר אותו רצון.

למשל: אם אני רוצה להשיג השבוע יותר זמן לעצמי, במשימות החשובות אני אכתוב לי לסגור לי זמן ביומן לזמן עצמי, לצאת לסיבוב הליכה עם אוזניות וכדומה.

משהו נוסף שאני ממליצה בחום לעשות עם היומן עכשיו הוא לחזור אחורה לשני תרגילים בתהליך תחילת שנה, 1. תרגיל הכרת התודה בתחילת היומן - לכתוב על מה אנ ימודה בחיי זה תרגול חשוב ומועיל מאוד כרגע.


2. הדברים שמשמחים אותי - בואו רגע ניזכר בכל הדברים הקטנים שמשמחים אותנו ואפילו ננסה ליזום ולהכניס אותם לימים שלנו.פרחים צבעוניים משמחים אותך? לראות סדרה משמח אותך? שיחה עם חברה? כל דבר קטן שיכול לשמח, לעודד ולתמוך בך, הרי זה מבורך.


תרגיל הדברים שמשמחים אותי הוא ה-מקום לחזור אליו במיוחד עכשיו. אם לא מילאת אותו, עכשיו זה הזמן!

וככה בעצם תפני לך זמן לקצת זמן יומן שיחזיר לך עוד רגע משמח אחד בשבוע שזה הזמן שלך עם היומן - ממש פגישה עם שמחה!



לחיי ימים שקטים ושמחים יותר!

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page