top of page
  • תמונת הסופר/תgiborinbal

איך לבנות לוח השראה לשנה החדשה


לוח השראה הוא אחד הכלים שאני עובדת איתו כבר המון שנים, יש לי מעל לשישה לוחות השראה שונים. 1. לוח השראה ביומן השנתי שהכנתי בתחילת השנה שעברה. 2. לוח השראה של תזונה 3. לוח השראה לדירה הבאה שלנו 4. לוח השראה לסטודיו ולמוצרים 5. לוח השראה של ספורט וחיבור לגוף 6. לוח השראה לספר שאני כותבת לכל נושא אני מכינה לי לוח השראה. וכמסורת ארוכת שנים, בכל תחילת שנה אני מעצבת לי לוח השראה ביומן השנתי שלי, (לפני שהיומן יצא לאור פשוט הכנתי אותו על קרטון). יש משהו בזמן הזה, בתחילת השנה, בימים האלו לפני ראש השנה ובכל ימי החגים של חודש תשרי, שמרגישים שהכל אפשרי. יש תחושה באויר של התחלה חדשה, של דף חדש. וזה זמן טוב לדמיין, לפנטז, לחלום בגדול.

ולהכין לוח השראה לשנה החדשה!!!


לוח השראה הוא כלי נהדר לזימון ועיצוב החיים שאנחנו רוצות לעצמנו. הוא כלי הגשמה לכל דבר. בדיוק כמו ניהול זמן וכתיבת רשימות. הוא כלי שעוזר לנו להגשים ברמה עמוקה יותר. על ידי בניית לוח השראה אנחנו בעצם יוצרות כלי עזר ויזואלי, המורכב מצורות, מילים והרבה תמונות שעוזרות לנו לראות ולהרגיש את מה שאנחנו מאחלות לעצמנו בשנה הקרובה. התמונות מהדהדות לנו את התחושות והרגשות שאנחנו רוצות להרגיש במהלך השנה. גם תמונות מאוד ספציפיות של מקומות ויעדים וגם תמונות של תחושות ורגשות כמו שמחה והנאה. גם מילים שיהווה עבורנו עוגן של ערכים והוויות וגם צבעים שמרגשים אותנו. תהליך תחילת השנה ביומן השנתי לתכנון והשראה הוא תהליך עמוק של גילוי הרצונות העמוקים שלנו, כתיבה אינטואטיבית ויצירת רשימת חלומות ומטרות שממנה אנחנו יוצאים לעיצוב לוח ההשראה ביומן. אך לא חובה להתחיל עם התהליך ואפשר לגשת לבניית לוח ההשראה ממקום ריגשי יותר. בסדנאות של השראה שאני מעבירה, אני מדברת הרבה על חיבור לעצמנו, על הקשבה פנימית על החיבור למקום משלנו, על ידי דמיון מודרך והרבה נשימות עמוקות אנחנו צוללות יחד בסדנאות למקום שקט בו אנחנו יכולות להתחיל לדמיין את השנה שאנחנו רוצות לעצמנו. לפרטים נוספים על הסדנאות של אוגוסט 2018 כנסו לכאן הארוע בפייסבוק אז אם אתן קוראות את הפוסט אחרי הסדנאות באוגוסט, דעו שאת הסדנאות אפשר לקיים בכל חודש בשנה, ניתן להזמין אותי לערבי נשים, מסיבות רווקות יצירתיות או ימי גיבוש לעובדים, מוזמנות ליצור איתי קשר במייל. ועכשיו, לכל השלבים לבניית לוח השראה: שלב ראשון: תדמיינה שבנה בשקט, ודמיינה לכן את השנה שלכן. תדמיינה איפה אתן מטיילות ומה אתן לובשות,מה אתן עושות ובעיקר, איך אתן מרגישות. מהן התחושות שעולות, המילים, הצבעים. אחרי שדמיינתן את כל זה, קחו דף חלק ורשמו את כל מה שעלה. אפשר לכתוב, לקשקש או לזרוק על הדף את כל המילים והדברים שראיתן. בלי סדר מסויים.


שלב שני: שלב החיפוש. זה הזמן בו אני אישית הולכת לפינטרסט ושומרת לי את כל התמונות שמרגישות לי מדוייקות לשנה שראיתי בדמיון שלי. אני לא בוררת כרגע את התמונות או מעצבת את הלוח עדיין. אני רק שומרת את התמונות בתיקייה ואחר כך מדפיסה את כולם. אני מדפיסה כמה תמונות לכל נושא, לכל יעד, לכל תחושה או הרגשה שעלתה. בלי צנזורה.


אופציה נוספת שאני אוהבת במיוחד כי יש בה שחרור שליטה וקבלה של מסרים מדויקיים: דיפדוף בעיתונים. יש משהו מאוד משחרר ומעניין לחפש את התמונות והמילים בתוך עיתון. יש בפעולה הזו חיפוש מאוד פתוח שמאפשר לנו לקבל עוד כיוונים לשנה שלנו שאולי לא עלו בדמיון. שלב שלישי: פרישת כל התמונות והמילים על המצע / העמודים ביומן. זה הזמן לפרוש את כל מה שאספנו ולהתחיל להסתכל באמת על מה קורא לנו. מה מושך אותנו. מה מרגיש לנו מדויק לשנה שאנחנו רוצות לעצמנו. וזה השלב בו נתחיל לעצב את התמונות על המצע.


שלב רביעי: להדביק. ולהשאיר מקום. אחרי שעיצבנו את כל האלמנטים, הדבקנה את התמונות והמילים בצורה שהכי עובדת לכן. טיפ קטן: תשאירו עוד קצת מקום בלוח. לפעמים כמה ימים אחרי תצוץ עוד איזו תמונה שתרגיש לכן שהיא חייבת להיות חלק מלוח ההשראה שלכן לשנה החדשה!


אם אתן עושות את לוח ההשראה מחוץ ליומן שלכן, רצוי למקם את לוח ההשראה במקום בולט שתוכלו לראות במהלך השנה. אני אישית תליתי את לוח ההשראה של הסטודיו ממש מעל שולחן המחשב, מול העיניים שלי. ולפחות פעם בשבוע אני מסתכלת על לוח ההשראה ביומן. הוא מזכיר לי במיידי איך אני רוצה להרגיש, למה אני עושה את מה שאני עושה ומה עוד בא לי להגשים. לוח השראה הוא כלי קל ויצירתי, צבעוני ומשמח שעובד. התמונות מהדהדות ועוזרות לנו ליהזכר שוב ושוב בכוונה שיש לנו בלב. ברצונות ובתשוקות שלנו ומשם, קל הרבה יותר לפעול ממקום מדויק ולהגשים את החיים שאנחנו רוצות לעצמנו.


מחכה לראות את כל הלוחות שלכן. מוזמנות לשלוח לי למייל של הסטודיו או לשים כאן בתגובות אם לא בא לכן לעשות את לוח ההשראה ביומן השנתי שלכן לבד, מוזמנות לבוא לסדנאות של השראה ובעזרתי, להכין לכן לוח השראה לשנה החדשה! לכל הפרטים על הסדנאות לחצו כאן


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page