top of page
  • תמונת הסופר/תgiborinbal

חנויות מוצרי נייר, יצירה ועיצוב בפריז


הפעם הראשונה שלי בפריז הייתה באפריל 2016, נסענו אני וליאור בן זוגי לחופשה הראשונה שלנו ביחד. ליאור סימן לו יעד מדהים והחליט לרוץ את מרתון פריז בפעם הראשונה. כשרק חגגנו ארבעה חודשי הכרות בחורף של סוף שנת 2015 כבר הזמנו כרטיסים ביחד לפריז לאביב המתקרב ב 2016. ההתרגשות לקראת הטיול הייתה עצומה, גם הפעם הראשונה שלנו בחו"ל ביחד, גם המרתון של ליאור שהתאמן רבות וקשות לקראתנו וגם, הפעם הראשונה שלי בפריז!



יש לי מנהג קבוע לפני כל טיול, לבנות מפה בגוגל מפות, בה אני מסמנת לי את כל המקומות הכי שווים לצלם, לאכול וכמובן לקנות! המפות בדרך כלל מלאות בחנויות נייר, עיצוב, חומרי יצירה ומוצרים מעוצבים בכללי. ופריז, הו, פריז.. היא הייתה מלאה בכל הטוב הזה! החנות הראשונה היא בגדר חובה לכל אוהבי הנייר. adeline klam היא חנות נייר מיוחדת במינה, היא כולה על טהרת האורוגמי והנייר היפני. החנות לבנה ומוארת ומה שבולט בה במיוחד, היא הצבעוניות! יש בה את כל הצבעים בעולם והיא נותנת תחושה שנכנסים לעולם שלם של שמחה ונייר! פשוט חנות כיפית ומהנה!


adeline klam 54 Boulevard Richard Lenoir, 75011 Paris, צרפת‏ החנות השניה היא חנות קטנה ומרגשת הממוקמת באי ממש מאחורי קתדרלת נוטר דאם. היא חנות נייר שלדעתי מכילה בתוכה את כל מה שתרצו להשיג מחנות נייר בפריז. מחברות, עטים מכל הסוגים, ברכות מקסימות (אפילו מצאתי ארגז ברכות ישנות בפינה על הרצפה ומצאתי אוצרות) ובעיקרון, כל מוצר נייר מיוחד ואחר שלא מוצאים בכל רשת כזו או אחרת. יש לחנות קסם משלה, בעלת החנות מקסימה ולבבית ואני דיי בטוחה שהייתי שם מעל לשעה. מצאתי בה עפרונות קטנים ודקים על לבבות ומחברות עם פויל זהב שפשוט אי אפשר לא לקנות! מומלצת מאוד!


Papeterie Marie-Tournelle 5 Rue des Deux Ponts, 75004 Paris, צרפת‏ פייפר+ ממוקמת ממש קרוב לחנות השניה. לחנות הזו הגענו פעמיים, יום אחד לפנות ערב ולצערנו מצאנו אותה סגורה באותו הערב. לא ראיתם אותי עצובה עד שלא ראיתם אותי עומדת מול חנות נייר סגורה ;) אבל כמו שאתם מכירים אותי, אני מוצאת יופי וזוית ראיה חיובית בכל מצב ובזכות זה שהחנות הייתה סגורה באותו הערב, יצא שאני וליאור טיילנו לאורך הסיין, שומעים מוזיקת ג'אז ברחוב וצופים בשקיעה שהפכה את הקתדרלה לעוד יותר פוטוגנית..


יומיים אח"כ הצלחנו לעשות עוד סיבוב ליד החנות והפעם זכינו להיכנס ולעשות סיבוב בין כל המוצרים המוקפדים שהם מוכרים. הרבה מחברות איכותיות עם כריכת עור המתאימות לאיורים וציורי צבעי עפרון וכדומה.


papierplus 9 Rue du Pont Louis-Philippe, 75004 Paris, צרפת‏ ועכשיו המלצה על חנות קטנה שהעיקר בה זה המיקום, פחות החנות. Grim'Art , כן, היא מקסימה ויש בה מוצרי נייר אחרים מבכל החנויות האחרות. הרבה טבע, עור וחום. שילובים מעניינים של איורים רכים וטבע. אבל מה שבאמת קסם בה, זה הפסאז' בה היא ממוקמת. בפריז יש הרבה רחובות שהן סמטאות ופסאז'ים קטנים מלאים בעסקים קטנים וחמודים ונפלאים. ובזכות החנות יצא שאני וליאור מצאנו פסאז' מגניב עם פיצריה וברים ממש עשר דק' מהמלון. כמובן שערב אחרי בילינו את ארוחת הערב בפסאז' וזה היה אחד הערבים היותר זכורים ומהנים שהיו לנו.


Grim'Art 59-61 Rue Saint-André des Arts, 75006 Paris, צרפת‏ ואם בבילויים מעוצבים ומהנים עסקיננו, אז אני לא יכולה לשלוח אתכם להסתובב בפריז בלי להכריח אתכם לעצור לקפה ומקרון ב 'לאדורה'! אני יכולה לכתוב ולספר לכם על החויה שהייתה לנו, על הכוסות המתוקות, פינת הישיבה שתקועה בשנת 1800 ומלאה בקסם עם טפט מהמם על כל הקירות, אני יכולה לנסות לתאר את הטעם המתוק של כל הקינוחים.

אבל, עזבו, תנו לתמונות לדבר...

Ladurèe 21 Rue Bonaparte, 75006 Paris, צרפת‏

עוד מקום מומלץ שהוא חווית נייר אחרת לגמרי, חנות הספרים 'Shakespeare & Company' חנות מלאה בכל טוב ספרותי. באנגלית או בצרפתית.


'Shakespeare & Company' 37 Rue de la Bûcherie, 75005 Paris, צרפת‏ אני אסיים בהמלצה על חנות יצירה שבכלל לא הייתה במפה שלי. שזה גם מוסר השכל יפה, לפעמים אחרי כל התכנונים וההכנות, החנות שהכי נהנה ממנה או שהכי תרגש אותנו תהיה זו שהיא במרחק של דקה וחצי מהמלון, ובכלל לא ידענו עליה. חנות היצירה Rougier & Ple‏ היא חנות יצירה של לא פחות מ- 4 קומות של חומרי יצירה, מוצרי נייר וכל מה שיבוא לכם ליצור איתו! מצאתי בה אטבי זהב שחיפשתי שנים, מעטפות קטנות קטנות ועטים מיוחדים. גם חלק גדול מהמתנות שקניתי לאחותי היו מהחנות, פשוט כי הכל היה ממש חמוד!


היו עוד כמה וכמה חנויות שוות שהיינו בהן, אבל אלו הכי מומלצות לדעתי, ולמרות שלא הספקתי חצי מהמקומות שסימנתי לי לבקר בהם, אני מתנחמת בעובדה הברורה לי כל כך, שפריז במרחק טיסה קצרה ועוד נעשה גיחות רומנטיות ומהנות נוספות לעיר האורות הקסומה הזו!

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page